مخوف‌ترین سارقان مسلح سال‌های اخیر پایتخت که به باند وحشت معروف شده بودند بعد از هفته‌ها تحقیقات شبانه‌روزی دستگیر شدند. اعضای این باند با استفاده از نقاب و سلاح گرم، به‌صورت سریالی به خانه‌ها در تهران و استان البرز دستبرد می‌زدند و سرقت‌های آنها باعث موجی از ناامنی در پایتخت شده بود.

سرقت

همشهری آنلاین؛ حوادث : این سارقان مخوف از اردیبهشت‌ماه امسال سرقت‌هایشان را آغاز کردند و در همان روزها انتشار فیلم‌های کوتاهی از برخی از سرقت‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی، وحشت به دل ساکنان تهران انداخت. فیلم‌ها صحنه‌هایی را نشان می‌داد که سارقان مسلح بدون کوچک‌ترین هراسی به خانه‌های مردم هجوم می‌برند و لحظات رعب‌آوری را برای ساکنان آنها رقم می‌زدند. نخستین فیلم، ماجرای سرقت از خانه‌ای در غرب تهران بود. ۵مرد قوی هیکل و مسلح با خونسردی وارد ساختمان شدند و با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده بودند و یک ساک مشکی در دست داشتند، ساکنان خانه را با کلت و کلاشنیکف تهدید کردند. این در حالی بود که ۲کودک نیز در میان ساکنان خانه حضور داشتند که به وحشت افتاده بودند. انتشار این فیلم در فضای مجازی، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. تا جایی که خواسته همه کاربران دستگیری هر چه زودتر این سارقان بی‌رحم بود.

سرقت‌های سریالی

ماجرا اما به همین سرقت ختم نشد و در مدت کوتاهی، پلیس با سرقت‌های مشابهی روبه‌رو شد که تمامی آنها از سوی باند وحشت صورت گرفته بود. اعضای این باند هر شب وارد خانه‌ای در یک نقطه از تهران شده و با اسلحه اقدام به تهدید ساکنان خانه کرده و با خونسردی تمام اموال آنها را سرقت می‌کردند. در این شرایط بود که شناسایی و دستگیری این باند به اولویت اول پلیس آگاهی تهران تبدیل شد و تیم‌های مختلف پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند. با این حال دزدان آنقدر حرفه‌ای بودند که هیچ سرنخی از خود به‌جا نمی‌گذاشتند و همین، شناسایی آنها را با مشکل مواجه کرده بود.

ساعت سرقت: ۷تا ۹شب

بررسی‌ها حاکی از آن بود که سارقان هر بار منطقه سرقت را عوض می‌کردند. آنها برخی از سرقت‌ها را در شرق و برخی را در غرب پایتخت انجام می‌دادند. همه این سرقت‌ها بین ساعات ۷تا ۹شب انجام می‌گرفت و آنها فقط اموال باارزش و کم‌حجم را می‌دزدیدند. سارقان در همه سرقت‌ها صورت‌شان را پوشانده و حتی یک کلمه هم با هم حرف نمی‌زدند. آنها از ماشین‌های سرقتی با پلاک‌های جعلی برای سرقت‌ها استفاده می‌کردند و در هر سرقت پلاک ماشین را تغییر می‌دادند. اعضای این باند یا با سوءاستفاده از باز بودن در وارد خانه‌ها می‌شدند یا از روی دیوار به داخل حیاط می‌پریدند. اغلب سراغ آپارتمان‌های تک‌واحدی می‌رفتند و برخلاف بقیه سارقان که هدف‌شان خالی‌کردن خانه‌های چراغ‌خاموش بود، این گروه اما سراغ خانه‌هایی با چراغ روشن می‌رفتند. چرا که اسلحه همراهشان بود و می‌توانستند با تهدید صاحبخانه به راحتی محل نگهداری پول و طلاها را پیدا کرده و نقشه‌شان را عملی کنند. اعضای این باند برای ترساندن طعمه‌هایشان، لوله اسلحه را روی سر آنها می‌گذاشتند و در یکی از سرقت‌هایشان وقتی متوجه شدند دستگاه پلی‌استیشن را دزدیده اما دسته‌های آن را جا گذاشته‌اند، در شب دیگر، به خانه دیگری هجوم بردند و با تهدید اسلحه، فقط دسته‌های دستگاه پلی‌استیشن را دزدیدند! کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دریافتند که سارقان مسلح با همین شگرد به چندین خانه در کرج نیز دستبرد زده‌اند.

سرانجام؛ دستگیری

اقدامات گسترده و اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی تهران همچنان ادامه داشت تا اینکه صبح روز چهارشنبه ۲۴خرداد ماه، آنها موفق شدند با کنار هم قرار دادن سرنخ‌هایی که از دزدان به‌دست آورده بودند، مخفیگاه این باند را شناسایی کنند. گانگسترهای بی‌رحم در ویلایی حوالی هشتگرد در استان البرز مخفی شده بودند که با حضور مأموران پلیس غافلگیر و دستگیر شدند. اعضای این باند اهل تهران نیستند و همگی زیر ۳۰سال سن دارند. یافته‌های کارآگاهان نشان می‌دهد که این گروه مخوف بعد از چندین سرقت سریالی وقتی فهمیدند که پلیس سایه‌ به سایه‌ در تعقیب آنهاست تصمیم گرفته بودند از کشور فرار کنند اما ناکام ماندند.

اعضای باند وحشت به ده‌ها سرقت در تهران و کرج اعتراف کرده‌اند و با این حال تحقیقات برای شناسایی تمامی سرقت‌ها و جرائم‌شان آغاز شده است.

این در حالی است که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، اعضای این باند با بخشی از پولی که از سرقت‌ها به‌دست آوردند اقدام به خرید ملک و باغ در هشتگرد کرج کرده‌اند که تمامی اموال آنها توقیف شده است.

به‌گفته سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران، در حال حاضر تحقیقات پلیسی از متهمان در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و در چند روز آتی جزئیات جرائم ارتکابی این گروه از متهمین به‌صورت کامل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 874638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha